مازندران قطب گیاهان دارویی

تولید عرقیات گیاهی در گلوگاه 

کارگاه تولید عرقیات گیاهی با همکاری کشور ژاپن و حوزه‌ بانوان وزارت جهاد کشاورزی در تیرتاش گلوگاه به بهره‌برداری رسید.

تولید عرقیات گیاهی در گلوگاه به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ساخت این کارگاه بر اساس تفاهم نامه همکاری با سفارت ژاپن با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از مهرماه ۹۴ آغاز شد.

 

وی افزود: بهره برداری کارگاه عرقیات گیاهی در روستای تیرتاش گلوگاه در مدت یک ونیم سال ساخته شد.   

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۸۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی در مازندران تولید می‌شود که  با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازاریابی تشکل‌ها از این فرصت در استان باید به خوبی استفاده شود.

 

حیدرپور افزود: مازندران استعداد خوبی در کشت و تولید گل گاوزبان، خارمریم، گل محمدی، به لیمو و انواع گونه‌های دارویی و معطر دارد.

 

وی گفت:  گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در استان به خود اختصاص دادند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، ساری، نکا و کلاردشت پارسال بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را دارند.

 

حیدرپور با بیان اینکه چهار واحد صنعتی تهیه و تولید عرقیات و عصاره و ماده اولیه دارو‌های گیاهی و ۱۰ واحد سنتی گلاب‌گیری در مازندران وجود دارد، گفت: به لیمو، خالواش، بادرنجبویه، گل همیشه بهار، نعنا فلفلی، موسیر، مارچوبه، رازیانه، شیرین بیان و کاسنی از جمله گیاهان دارویی هستند که در مناطق مختلف استان قابلیت کشت دارد.

 

انتهای پیام/آ

 

احداث کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار